کد خبر: 1225060
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
گفت‌وگوی «جوان»  با عضو کمیسیون انرژی مجلس
فروش نفت و گاز به خودی خود مهارت‌های خاصی را می‌طلبد. باید به مقتضیات بازار‌های بین‌المللی مسلط باشیم و اصول بازاریابی را بدانیم، به نحوی که بهترین عملکرد را در پیدا کردن مشتریان دائمی به نمایش بگذاریم. به فروش رساندن نفت و گاز در شرایط تحریمی سخت‌تر می‌شود، زیرا مبادی رسمی برای فروش باز نیستند و باید از طرق غیررسمی به فروش مبادرت کنیم. 

جوان آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است رویکرد دولت سیزدهم در حوزه انرژی کاملاً مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیانی و توان داخل در کنار بازارسازی هوشمندانه در زمینه توسعه تجارت نفت و گاز بوده که کمک بزرگ ارزی به کشور کرده است و از طرف دیگر تمرکز بر بومی‌سازی و داخلی‌سازی فناوری علاوه بر اینکه باعث به کارگیری توان داخل و نخبگانی کشور شده است از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند. این موضوع مهمی است که در دوران تحریم‌ها بسیار کمک کننده بود. 
 
فروش نفت و گاز به خودی خود مهارت‌های خاصی را می‌طلبد. باید به مقتضیات بازار‌های بین‌المللی مسلط باشیم و اصول بازاریابی را بدانیم، به نحوی که بهترین عملکرد را در پیدا کردن مشتریان دائمی به نمایش بگذاریم. به فروش رساندن نفت و گاز در شرایط تحریمی سخت‌تر می‌شود، زیرا مبادی رسمی برای فروش باز نیستند و باید از طرق غیررسمی به فروش مبادرت کنیم. 
با وجود تحریم‌ها، وزارت نفت طی سال‌های گذشته با مشکلات جدی در زمینه فروش نفت و گاز مواجه بود. این وزارتخانه به منظور خنثی‌سازی تحریم‌ها و به فروش رساندن منابع نفت و گاز کشور سیاست‌هایی را به اجرا گذاشت. از جمله مهم‌ترین این سیاست‌ها می‌توان به سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی اشاره کرد. در ادامه، فروش نفت به مینی ریفاینری‌ها در شرق آسیا مدنظر قرار گرفت. 
رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به این موضوع که فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریم یک موفقیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: اینکه توانستیم طی سال گذشته میلادی با وجود تحریم‌ها به فروش نفت و گاز خود مبادرت کنیم، نشان دهنده به اجرا گذاشتن سیاست‌های صحیح در کشور است. 
وی ادامه داد: زمانی شیرینی موفقیت در فروش نفت و گاز برایمان چند برابر می‌شود که بتوانیم از درآمد‌های حاصله به بهترین نحو بهره ببریم و از آن در راستای توسعه کشور استفاده کنیم. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه فروش نفت و گاز در شرایط تحریم قطعاً برایمان مزیت محسوب می‌شود، اما نباید این موفقیت ما را از واقعیات غافل کند. باید برای مسائل مختلف از جمله مصرف زیاد انرژی در کشور چاره‌اندیشی اساسی داشته باشیم و به بهینه‌سازی مصرف بپردازیم. 
سنگدوینی گفت: یکی از سیاست‌های مثبتی که دولت سیزدهم و وزارت نفت در راستای فروش نفت و گاز کشور به اجرا گذاشت، سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و فروش نفت و گاز به مینی ریفاینری‌ها در شرق آسیا بود. این سیاست را مثبت ارزیابی می‌کنیم. 
به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس، همکاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و تأمین مواد خام آن‌ها به ما کمک می‌کند بازارسازی تضمینی برای نفت داشته باشیم. این سیاست درستی است که وزارت نفت به اجرا گذاشت و به فروش نفت کشور کمک کرد. 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر استفاده از ظرفیت دانش بنیانی کشور تأکید می‌کنند. در همین راستا، سیاست حمایت از دانش بنیان‌ها به اجرا گذاشته شد که توانست کمک زیادی به بهبود وضعیت کشور در شرایط تحریم کند. 
سنگدوینی گفت: اواخر سال گذشته نمایشگاهی در مصلای امام خمینی در زمینه دستاورد‌های دانش بنیان‌ها برگزار شد. مقام معظم رهبری در این نمایشگاه بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیانی کشور تأکید کردند. 
وی در پایان ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه انرژی کاملاً مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیانی و توان داخل در کنار بازارسازی هوشمندانه در زمینه توسعه تجارت نفت و گاز بوده که کمک بزرگ ارزی به کشور کرده است و از طرف دیگر تمرکز بر بومی‌سازی و داخلی‌سازی فناوری علاوه بر اینکه باعث به کارگیری توان داخل و نخبگانی کشور شده است از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند. این موضوع مهمی است که در دوران تحریم‌ها بسیار کمک کننده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار